Even this newspaper can slip up, if someone is not paying attention.



Be the first to know - Join our Facebook page.


I find here this, copied by the "staff" of the Jerusalem Post from Reuters:



The Israeli government official said about 600 homes would be announced in Ramat Shlomo, a settlement of mainly Ultra-Orthodox Jews located in an area of the West Bank.



That is wrong.  Ramat Shlomo is a Jerusalem neighborhood.  And it''s towards the city''s north (not "East").  And no Israel official would have said that which was quoted above.



It is not a "settlement".  Well, unless one belongs to Peace Now, B''tselem, Yesh Din, etc., etc. and et al.



Someone should have done an editor''s review.



^


Relevant to your professional network? Please share on Linkedin
Disclaimer: The views and opinions expressed in this blog article are those of the author(s) and do not necessarily reflect the official position or viewpoint of The Jerusalem Post. Blog authors are NOT employees, freelance or salaried, of The Jerusalem Post.

Think others should know about this? Please share