Al-Jazeera enters US market, buying Al Gore’s Current TV

By JTA
January 4, 2013 06:49

The Al-Jazeera news network purchased the US cable outlet founded by former Vice President Al Gore and intends to start a US-based news channel.

Al-Jazeera, which is based in Qatar, announced its purchase the news channel Current TV on Wednesday. The sale price was not disclosed, but it is estimated to be up to $500 million.

Time Warner Cable, which reaches about 12 million homes in the United States, said later in the day that it was terminating its contract to carry Current TV, .

Current also is distributed by Comcast Corp. and DirecTV, with 22.4 million and 19.8 million subscribers, respectively, according to Reuters.

Gore, the channel’s chairman, and co-founder Joel Hyatt, the chief executive officer, will remain on the advisory board, Reuters reported.

The new Al-Jazeera channel will begin airing this year and is expected to double its staff in New York to 300. The channel is planned to be separate from Al Jazeera English, which airs around the world, and will present domestic and international news geared toward an American audience.


Related Content

Breaking news
February 24, 2018
Trump urges Mexico to block illegal immigrants from El Salvador

By REUTERS

Israel Weather
  • 9 - 21
    Beer Sheva
    12 - 19
    Tel Aviv - Yafo
  • 9 - 15
    Jerusalem
    11 - 17
    Haifa
  • 14 - 26
    Elat
    11 - 21
    Tiberias