Britain pulls the plug on Iran's Press TV

By REUTERS
January 20, 2012 16:45

LONDON - Iranian news channel Press TV will disappear from British television screens on Friday after Britain's media regulator revoked its license in a move that could fuel diplomatic tensions with the Islamic nation.

Britain has been a focus of Iranian ire over steps to tighten sanctions over its disputed nuclear program.

Britain shut Iran's embassy in London and expelled all its staff in November after its embassy in the Iranian capital Tehran was attacked by a crowd angry at British sanctions.

Press TV is a 24-hour news channel owned by the Iranian state, available via satellite around the world and on the Internet.

Its English-language service will be removed from Sky TV's satellite platform in Britain later on Friday as a result of the decision. It will still be available online.

Press TV said on its website the move was "a clear example of censorship".


Related Content

Breaking news
April 20, 2018
U.N. envoy says pushing inspectors "to do their job" in Syria's Douma

By REUTERS

Israel Weather
  • 16 - 27
    Beer Sheva
    18 - 23
    Tel Aviv - Yafo
  • 16 - 23
    Jerusalem
    16 - 22
    Haifa
  • 23 - 36
    Elat
    17 - 28
    Tiberias