Last remaining seats to the Jpost 2017 Annual Conference! Get your special offer now

Iran says English-language TV channel dropped in N. America

ByREUTERS
February 9, 2013 17:38

DUBAI - Iran's English-language Press TV channel has been dropped from the satellite platform that allowed it to broadcast in the United States and Canada, the channel said.

The state-owned, 24-hour network broadcasts world news and pro-government views beyond Iran's borders.



Press TV had broadcast in North America on the Galaxy 19 satellite platform. The channel did not say when it was dropped.

New sanctions announced by the U.S. Treasury Department this week blacklisted the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) and its director, Ezatollah Zarghami, which oversees Iran's broadcast channels.

Press TV said in a statement on Friday evening that its being dropped from Galaxy 19 was a "flagrant violation of freedom of speech."

In October, the Paris-based Eutelsat, one of Europe's leading satellite providers, cut Iranian state television and radio broadcasts to comply with tougher European Union sanctions on the Islamic Republic.

Share this article via
from around the web
Related Content
Breaking news
April 27, 2017
Multiple strikes hit Damascus airport base used by Iranian-backed forces

By REUTERS

Top Stories
Israel Weather
  • 13 - 26
    Beer Sheva
    17 - 22
    Tel Aviv - Yafo
  • 12 - 25
    Jerusalem
    15 - 23
    Haifa
  • 21 - 31
    Elat
    18 - 34
    Tiberias