UK media watchdog fines Iran TV station over interview

By REUTERS
December 2, 2011 12:17

LONDON - Britain's media watchdog said it has fined Iranian news channel Press TV 100,000 pounds ($156,800) for broadcasting an unauthorized interview with an imprisoned Newsweek journalist.

Tensions with Iran are already high after Britain responded to an attack on its embassy in Tehran on Tuesday by shutting down the Iranian embassy in London and expelling its staff.

Press TV, which broadcasts in English and has an office in London, was punished for failing to say that an interview with Iranian-Canadian journalist Maziar Bahari in June 2009 was filmed while he was in jail on suspicion of spying.


Related Content

Breaking news
February 21, 2018
New York man pleads guilty to attempting to support to Islamic State

By REUTERS

Israel Weather
  • 11 - 21
    Beer Sheva
    12 - 20
    Tel Aviv - Yafo
  • 9 - 17
    Jerusalem
    12 - 17
    Haifa
  • 14 - 25
    Elat
    11 - 22
    Tiberias