Iran Press TV hits back at 'Zionist' broadcast ban

By JPOST.COM STAFF
October 16, 2012 15:02

Iranian news channel Press TV  hit back at Europe’s top satellite service Eutelsat on Tuesday for barring 19 Iranian state-controlled television and radio channels from broadcasting in Europe, blaming Zionist conspiracy and a "Mossad thug" for the move.

The state-owned Press TV criticized the ban, stating on its website: "The choice, we are told, is one of a company, Eutelsat Communications. It claims that Iran, 19 news and information sources, some clearly among the best, most dependable and trustworthy in the world, will be silenced."Blaming a "very real worldwide conspiracy," Press TV accused Eutelsat of saying "it is European, but it is actually Israeli."

The report continued: "When Eutelsat chose to choke off Iran and end free speech in Europe, many spoke up but none pointed a finger at Israel and their desire to paint Iran with a black brush."


Related Content

Breaking news
August 23, 2019
U.S. military ship passes through strategic Taiwan Strait

By REUTERS

Cookie Settings