Bibi-Tours: 'PM doubled billed for two trips abroad'

Channel 10 claims Netanyahu twice billed different organizations for same flight; Netanyahu's lawyer says PM will file libel suit.

By
April 6, 2011 23:22
1 minute read.
Prime Minister Binyamin Netanyahu

Prime Minister Binyamin Netanyahu 311 (R). (photo credit: REUTERS/Charles Dharapak)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Two weeks after first airing the “Bibi Tours” allegations, Channel 10’s Raviv Druker alleged Wednesday night in another episode of the news-expose show Hamakor that on two occasions before he became prime minister, Binyamin Netanyahu billed different organizations for the same flight.

According to the report, in one of the cases, Netanyahu attended a fundraising event in the US in 2006 for the Ashdod Medical Center, billing it $8,237 for the flights. He also allegedly billed the Jewish Heritage Foundation the same amount for flights taken on the same dates.

Be the first to know - Join our Facebook page.


RELATED:
The book that didn’t exist shows up
Lindenstrauss decides to probe all MK trips abroad
Peres, Likud MKs push for wider probe of all politicians
Knesset legal adviser disqualifies vote on ‘Bibi-tours'


If correct, this would contradict statements made last week by Netanyahu’s wife, Sara, that there was no double- billing involved in flights Netanyahu took.

According to Wednesday’s report, one organization funded Netanyahu’s flight and another organization funded his wife’s flight, even though both invoices were signed under Netanyahu’s name.

Netanyahu’s lawyer David Shimron responded by saying that the then-opposition leader acted according to the law during all his trips.

“There was not one agora of double-billing,” Shimron said. “A number of different organizations divided the travel expenses for the prime minister and his wife.

This is an untrue report, with the goal of defaming and harming the prime minister; otherwise it is hard to understand why the channel is determined for the second time to broadcast a report that is not true.”



Shimron said the Netanyahu family will file a libel suit over the report broadcast two weeks ago, as well as the one aired Wednesday night.

Related Content

Prime Minister Benjamin Netanyahu
August 31, 2014
Prime minister to Channel 1: I’ll be running again in next election

By Gil Stern Stern HOFFMAN