France leads Europe with ban on Hamas TV

Gov't says Al-Aksa programs “incite hatred or violence for reasons of religion or nationality.”

By JERUSALEM POST CORRESPONDENT
June 11, 2010 02:44
1 minute read.
hamas tv show nassur bear 248 88

hamas tv show nassur bear 248 88. (photo credit: )

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

BERLIN – France became the first European government on Wednesday to order the French-owned satellite station Eutelsat to stop its broadcast of the Hamas Al-Aksa program because of violations against European anti-hate laws. Al-Aksa programs “incite hatred or violence for reasons of religion or nationality,” said French Foreign Ministry spokesman Bernard Valero.

Al-Aksa TV has produced a children’s show with a warlike Mickey Mouse character urging children to wage holy war against the US and Israel. In March, the US Treasury Department designated Al-Aksa a “global terrorist entity.”

Be the first to know - Join our Facebook page.


Alexander Ritzmann, a senior terrorism analyst from the European Foundation for Democracy (EFD), which played a key role in convincing French authorities to shut down Al-Aksa’s operation, told The Jerusalem Post on Thursday that the ban on Al-Aksa “is the first important step. The next step is to cease Al-Aksa broadcasts from Arabsat (Arab Satellite Communications Organization).

“There can be no doubt: These broadcasts radicalize its viewers and put European citizens – particularly of a young age – at risk,” said Ritzmann. “Al-Aksa TV continues to be available in Europe via Arabsat, whose largest shareholder is the government of Saudi Arabia. European governments and citizens should also demand that Arabsat drop Al-Aksa TV from its offering.”

The Coalition Against Terrorist Media (CATM), a broad-based group monitoring terrorist-funded media, welcomed the French decision.

Said Mark Dubowitz, executive director of the Foundation for Defense of Democracies, which founded the coalition in 2004: “Taking Al-Aksa TV off the air demonstrates that incitement to violence and support of terrorism will not be tolerated in Europe."

Related Content

August 18, 2018
Corbyn supporters: criticism is a 'Zionist conspiracy'

By CNAAN LIPHSHIZ/JTA