Al-Hayat: Shalit report was error

Cairo officials say Egypt gave Israel evidence that kidnapped soldier was alive.

September 6, 2006 14:07
1 minute read.
shalit, gilad, 298 ch 10

shalit, gilad, 298 ap. (photo credit: AP)


Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief


The editor of Palestinian affairs for the London-based Egyptian newspaper Al- Hayat said on Tuesday that its report claiming that kidnapped IDF soldier Cpl. Gilad Shalit was transferred to Egypt was incorrect. On Monday night, the paper reported that Shalit had already been transferred to Egypt as part of a deal to secure his release. According to the article, Shalit was handed over to Egypt days before in exchange for Israel's guarantee to release 800 Palestinian prisoners in three stages.

  • Abbas downplays prisoner deal In an interview with Palestinian-Israeli radio station Voice of Peace Mahar Othman admitted that the report on Shalit's whereabouts had been an error, and that their source in Gaza had apparently made a mistake. Gilad's father, Noam Shalit, immediately denied the report, saying unequivocally that Gilad was not in Egypt. Meanwhile, official sources in Cairo said that Egypt had given Israel concrete evidence Tuesday that Shalit was alive. According to the sources, he was being held in a hidden location in Gaza. Another London-based Arab newspaper, Al-Shraq al-Awsat, reported that Egypt was pressuring Israeli mediators and Shalit's captives to reach a prisoner exchange agreement. The newspaper claimed that an Israeli official was scheduled to arrive in Cairo for further negotiations in the following days.

    Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

  • Related Content

    Stutthof concentration camp, Poland
    December 15, 2018
    Trial postponed for former Stutthof Nazi SS guard due to health concerns