Press freedom group condemns Venezuela's Chavez

January 26, 2007 01:59


Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analysis from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief


An international press freedom group on Thursday criticized President Hugo Chavez for deciding not to renew the broadcast license of an opposition-aligned TV station instead of putting the issue to Venezuelan voters in a referendum. In a letter sent to Chavez and released to the media, the Paris-based Reporters Without Borders said Chavez's decision last month not to renew the broadcast license for Radio Caracas Television, or RCTV, when it expires on May 28 would severely limit "editorial pluralism." In a televised interview days before December's presidential election, Chavez said he would consider asking voters whether the government should block certain channels from renewing broadcast licenses. "During the campaign that preceded your re-election, you suggested that renewing the frequencies of some broadcasters, among them RCTV, could be put to a referendum. Why then unilaterally make the decision to revoke the country's most watched broadcaster?" read the letter from Reporters Without Borders.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

U.S. financier Jeffrey Epstein (C) appears in court where he pleaded guilty to two prostitution char
July 17, 2019
Jeffrey Epstein's treatment is 'worse' because of his wealth, his lawyers say


Cookie Settings