US network's Venezuelan coverage ordered off air

By
December 4, 2006 01:57

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Officials identifying themselves as members of a Venezuelan state regulatory agency forced the US-based Spanish-language TV network Telemundo to halt transmission Sunday of its election coverage, the company said. "We're surprised by this," said Pablo Iacub, a member of Telemundo's eight-person coverage team, which arrived last week. "We only want to do our work," he said by telephone. At least six people who identified themselves as members of the National Commission of Telecommunications, or Conatel, which regulates electronic media in Venezuela, arrived Sunday afternoon at the hotel from which Telemundo had been transmitting since Friday, Iacub said. The officials said the network did not have permission to transmit and ordered it to stop, Iacub said. He added that he was unaware of such a requirement but said the Telemundo journalists were accredited by Venezuela's national elections council. Iacub said the Telemundo team asked how it could obtain permission and was later told it would not be able to resume transmitting. Phone calls to Conatel offices seeking comment went unanswered. Telemundo Communications Group is owned by NBC Universal Inc., which is controlled by General Electric Co. It claims to reach about 93 percent of US Hispanic households and also has viewers in Mexico.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Kosovo President Hashim Thaci speaks during interview in Pristina, Kosovo August 14, 2018
September 21, 2018
Kosovo will open embassy in Jerusalem if recognized, president says

By CASSANDRA GOMES-HOCHBERG