News director quits Arab language network

US-funded network official and editorial leader of Al-Hurra TV accused of airing anti-Israeli propaganda.

By
June 10, 2007 17:37
1 minute read.
News director quits Arab language network

Alhurra 88. (photo credit: )

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

The news director of a US-funded Arab language satellite television network that was accused of airing anti-Israeli propaganda has resigned. Larry Register, vice president of news for the Middle East Broadcasting Networks and editorial leader of Al-Hurra Television, claimed in a resignation letter Friday that he was the victim of a smear campaign. Register, a former producer at CNN, joined Al-Hurra in October 2006. He resigned not long after the Broadcasting Board of Governors, which funds the station, sought a review to examine Al-Hurra's programming. An Al-Hurra broadcast last December included a lengthy speech by Hizbullah leader Hassan Nasrallah that the network later said was not screened for anti-Israel content in advance because no supervisor spoke Arabic. The network was criticized by both Republicans and Democrats during a congressional hearing last month. Al-Hurra, which began broadcasting in February 2004, was created in an effort to counter a perceived anti-US bias among Arab news sources in the Middle East. The Broadcasting Board of Governors also operates Voice of America and Radio Free Europe. Board member Joaquin Blaya, in a statement announcing the resignation, said Register brought to the position a "wealth of experience as a broadcast journalist with extensive knowledge of the Middle East." Register will be replaced by Daniel Nassif, a "native Arabic speaker" who is news director of the broadcasting network's Radio Sawa, according to Blaya. Register's letter of resignation, dated Friday, said he had been "professionally and personally attacked" in the media. "In good conscience I cannot allow the personal vendettas and attacks to damage the credibility of MBN," he wrote.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Iranians shout slogans during a protest in Tehran, Iran, against President Donald Trump
November 20, 2018
Ex-CIA Director Hayden to 'Post': Iran looking to outlast Donald Trump

By YONAH JEREMY BOB