Magazine publisher Time Inc. to make more cuts

Belt-tightening efforts continued last year, resulting in $262m. in restructuring costs.

Time Warner Inc. said in its annual regulatory filing at the weekend that it expects to cut more jobs in its magazine publishing division in the first quarter, resulting in $10 million to $20m. in expenses. Time Inc. spokeswoman Dawn Bridges said that the job cuts affected fewer than 100 people, and that most of them had already occurred in various parts of the company. Time Inc. has a global work force of more than 10,000. Time Warner, whose Time Inc. division includes the titles People, Time, Sports Illustrated and Fortune, said the division incurred $67m. in restructuring costs last year, partly related to the closure of Life magazine. Time Warner also owns Warner Bros., Time Warner Cable and cable channels including HBO and CNN. Belt-tightening efforts continued last year across other parts of the sprawling company, resulting in $262m. in restructuring costs as 4,400 employees were terminated. That was down slightly from 2006, when the company spent $295m. as it eliminated 5,600 jobs. Investors are looking to Jeff Bewkes, who took over as CEO at the beginning of this year, to further streamline Time Warner, which many on Wall Street believe has too cumbersome a structure. Bewkes said earlier this month that AOL will separate its rapidly declining Internet access business from its on-line advertising operations, which could prime AOL to be either sold or combined with another on-line company. Microsoft Corp. had expressed interest in AOL two years ago but has since decided to go after Yahoo Inc. Google Inc. owns 5 percent of AOL and has the right to trigger a public offering of its stake beginning this July, although Time Warner could opt to buy back Google's stake instead. Bewkes also said Time Warner would consider whether to keep its 84% stake in Time Warner Cable Inc., its publicly traded cable TV subsidiary. Time Warner, the world's largest media company by revenues, also disclosed in its filing that it paid $125m. in cash for a previously announced purchase of an on-line advertising company called