Pro-Netanyahu tabloid cited as Israel downgraded to 'partially free press'

By JPOST.COM STAFF
April 27, 2016 11:04

An international free press watchdog has downgraded Israel to a country whose media is only “partially free” due to what it says is the “growing impact” of a tabloid closely aligned with Prime Minister Benjamin Netanyahu.

According to Freedom House, Israel’s press freedom has been eroded because of Israel Hayom’s business model.

The freely distributed newspaper, which is owned by billionaire casino magnate and Netanyahu confidante Sheldon Adelson, operates at a substantial loss. Nonetheless, it is the most widely read Hebrew-language newspaper in the country, eclipsing the one-time dominant tabloid Yediot Ahronot.

In its annual report on press freedom, Freedom House says that the newspaper’s business model “endangered the stability of other media outlets.”

The organization said that Israel Hayom’s “unchecked expansion of paid content – some of it government-funded – whose nature was not clearly identified to the public” justified the downgrade.


Related Content

Breaking news
February 23, 2018
Security forces arrest three in West Bank overnight raids

By JPOST.COM STAFF

Israel Weather
  • 10 - 21
    Beer Sheva
    11 - 20
    Tel Aviv - Yafo
  • 9 - 16
    Jerusalem
    10 - 18
    Haifa
  • 15 - 25
    Elat
    12 - 22
    Tiberias