The BBC on Thursday accepted that statements made on their website to a BBC Radio 4 program 'The Gaza Surf Club' broadcast in November last year "do not accurately reflect the current situation," London-based The Jewish Chronicle reported.

According to the report, the BBC amended the statement originally stating that "few [Gazans] are able to leave the territory or to import and export goods” and that Palestinians who surf in Gaza “defy… the Israeli blockade."

The whole sentence was then removed from the website, the JC reported.

Please LIKE our Facebook page - it makes us stronger