Egypt satellite halts Syria state TV re-broadcasts

ByREUTERS
September 5, 2012 19:48

CAIRO - The state-controlled satellite company in Egypt, whose president has repeatedly pleaded to the Syrian Government to stand down, stopped broadcasting from Wednesday three Syrian state channels on its Nilesat system, a company source said.

The source said the broadcast of the channels, which labels armed opposition as "terrorists", was halted for contractual reasons but the transmission stopped as Arab ministers discussed a call for Nilesat and Arabsat, another regionally owned satellite outlet, to cut off Syrian channels.



Syria, Syria News and Al-Dounia channels were stopped from 1100 GMT, shortly after Egyptian President Mohamed Morsy renewed his call for a new government in Syria to end 17 months of bloodshed.

"The transmission of the three channels ... was stopped for contract reasons," a source at the mainly Egyptian state-owned Nilesat told Reuters, adding the Syrian side had violated their contracts.


He did not give details about violations or contract terms with the Syrian channels, which have acted as mouthpieces for Syria's government and many times have ignored coverage of the violence.

Share this article via
Related Content
Breaking news
May 28, 2017
Turkish military says kills 13 Kurdish militants in northern Iraq

By REUTERS

Israel Weather
  • 19 - 32
    Beer Sheva
    18 - 27
    Tel Aviv - Yafo
  • 18 - 25
    Jerusalem
    18 - 26
    Haifa
  • 26 - 37
    Elat
    20 - 35
    Tiberias