Court won't dismiss Bublil's suit against Channel 10

By
July 26, 2011 12:58

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Tel Aviv District Court ruled on Sunday to reject a request by Channel 10 to dismiss a NIS 4 million libel suit brought against the company by businessman Moshe Bublil.

Bublil and his two companies brought the suit against Channel 10 in November last year, after claiming that a promotional trailer for the news show "The Source" had defamed them.

According to Bublil's lawsuit, the trailer asked: "Moshe Bublil made millions from gambling, but was that money made at the expense of the state?", a reference to a NIS 67 million government grant Bublil received to build Club Hotel Eilat.

In an attempt to have the suit dismissed, Channel 10 claimed Bublil was suing for "strategic reasons" and slammed the amount of damages sought as "absurd".

Related Content

Breaking news
July 22, 2018
FBI releases documents on former Trump adviser surveillance

By REUTERS