Egypt to block broadcast of pro-Gaddafi TV channels

By REUTERS
July 11, 2011 20:29

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

CAIRO - A court in Egypt has ruled that its main satellite network should no longer show 14 Libyan channels after they broadcast inaccurate news about Muammar Gaddafi's opponents, the state news agency said on Monday.

The channels affiliated to the Libyan leader's government spread "false information about the revolution in Libya against his rule", lawyers who brought the action said, according to news agency MENA.

The channels would no longer be shown via Nilesat satellites, which are owned by Egypt and run by the state broadcasting union, the court said.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Breaking news
November 16, 2018
White House temporarily restores revoked CNN reporters credentials

By REUTERS