Netanyahu, wife sue 'Ma'ariv' over story they call libelous

By JPOST.COM STAFF
January 25, 2010 18:38

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Prime Minister Binyamin Netanyahu and his wife Sara are suing the Ma’ariv daily for 1 million over an article published in the paper’s weekend magazine which the couple say is libelous.

Presented through lawyer David Shomron, the lawsuit refers to a story written by Ma’ariv’s Ben Caspit, who claimed Sara Netanyahu fired a gardener who worked at the prime minister’s residence, was behaving rudely to employees there and interfering with procedures relating to the premier’s security detail, as well as other allegations.

The complaint said “there is not a speck of truth in said article. The gardener who worked at the prime minister’s residence was never fired by the complainant and continues in his job as he did in the past.”

The Netanyahus also said the paper never sought Sara Netanyahu’s response but decided to publish the story in a prominent place in its magazine. The decision, the couple claimed, was “an attempt by Ma’ariv and Ben Caspit to deliberately humiliate the prime minister’s wife and paint her in a light of insensitivity, abuse of those in weak positions and cruelty.”

Related Content

Breaking news
July 21, 2018
Cuba's draft constitution opens path to gay marriage

By REUTERS