Russia blocks internet sites of Putin critics

By REUTERS
March 13, 2014 22:24
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

MOSCOW - Russia blocked access to the internet sites of prominent Kremlin foes Alexei Navalny and Garry Kasparov on Thursday under a new law critics say is designed to silence dissent in President Vladimir Putin's third term.

The prosecutor general's office ordered Russian internet providers to block Navalny's blog, chess champion and Putin critic Kasparov's internet newspaper and two other sites, grani.ru and ej.ru, state regulator Roskomnadzor said.

The move was the latest evidence of what government opponents see as a crackdown on independent media and particularly the internet, a platform for dissenting views in a nation where state channels dominate the airwaves.

Ej.ru editor Alexander Ryklin called it "monstrous" and a "direct violation of all the principles of freedom of speech," radio station Ekho Moskvy reported. He said he did not know why the site was blocked.

The blockages will increase concern that Putin is seeking to tighten control over Russian society as he faces off against the United States and European Union in a bitter dispute over the future of Ukraine.

It came a day after the editor of independent news site Lenta.ru was dismissed after it received a warning over publication of remarks by a Ukrainian far-right leader in what dozens of its staff members alleged was Kremlin censorship.

"This is the latest political decision taken as part of the cleansing of the media space," Navalny's spokeswoman Anna Veduta said on Twitter. Another Twitter user called it "Black Thursday".

The Kremlin denies allegations of censorship or pressure on the media.

Related Content

Breaking news
August 18, 2018
U.N. chief suggests options for improved Palestinian protection

By REUTERS