Saudi-owned TV: Saudi-led coalition says Yemen govt did not request truce

By REUTERS
July 11, 2015 14:38

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

The Saudi-led coalition that has bombed Yemen's dominant Houthi group for more than three months said on Saturday it had not received a request from the Yemeni government in exile to pause its campaign during a truce, Saudi-owned Arabiya TV said.

The report came after Saudi-led air strikes and heavy shelling between warring factions shook several cities in Yemen overnight, residents said, violating a United Nations humanitarian truce which took effect just before midnight.

"The leadership of the coalition: we did not receive a request from the Yemeni government regarding the truce," a news flash on the channel said on Saturday.

Related Content

Breaking news
July 18, 2018
Asked if Russia still targeting U.S., Trump says 'no'

By REUTERS