Turkish state TV fined for favoring Erdogan in election coverage

By REUTERS
November 12, 2014 16:40
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

ISTANBUL - Turkey's state-run broadcaster has been penalised for favouring President Tayyip Erdogan in its coverage of the country's first popular vote for head of state, the national election board said on Wednesday.

The election was a major step for Erdogan in cementing his power after 10 years as prime minister and extending the authority of the presidency that until his accession had been largely a ceremonial position.

TRT, funded by the Turkish tax payer, was ordered by the broadcasting regulator to replace 11 of its forthcoming programs with documentaries as a punitive measure, and to broadcast the reason why it was being punished.

The regulator imposed the measures after a complaint from the High Elections Board (YSK) about breaches of its election coverage rules. TRT was not available for comment.

The YSK said TRT had shown 5 hours 26 minutes of Erdogan's speeches between Aug. 6-8, a critical period for voters ahead of the Aug. 10 election, while broadcasting none of his rivals, main opposition candidate Ekmeleddin Ihsanoglu and pro-Kurdish candidate Selahattin Demirtas.

Erdogan, who was accused by rivals of using public resources for his campaign, won the elections with almost 52 percent of the vote. It is the first time that TRT has been fined in its 45-year history, local media reports said.


Related Content

Breaking news
August 16, 2018
Facebook says it was “too slow” to fight hate speech in Myanmar

By REUTERS