Two Aftonbladet reporters ask GPO for press accreditation

By JPOST.COM STAFF
August 23, 2009 10:24

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Two visiting journalists for Swedish tabloid Aftonbladet, which has accused Israel of harvesting the organs of Palestinians, arrived at the Government Press Office (GPO) in Jerusalem Sunday to request press accreditation, Israel Radio reported. GPO Director Danny Seaman told the radio station that he has instructed his employees to take as much time as is needed and allowed by regulations - up to three months - to review the request. Seaman said that the two journalists, a reporter and a cameraman, had responded angrily and even "rudely" to the news that the review process may take time. Seaman asked his employees to explain to the two that various things must be checked as part of the accreditation process, including - he said jokingly - the reporters' blood types and eligibility for organ transplant. On a more serious note, Seaman said that Aftonbladet's conduct would be taken into account in considering the new request. He added that reporter Donald Bostrom, who wrote the offending article, had entered the West Bank under false pretense years ago, claiming to be writing for the paper but actually using the material for a book.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Breaking news
November 15, 2018
Pence: Trump likely to meet Kim in 2019; won't allow broken pledges to end arms

By REUTERS