Iran says English TV channel axed in North America

New US sanctions lead to blacklisting of Iranian broadcasting; station was blocked in Europe in October.

By REUTERS
February 9, 2013 17:12
1 minute read.
Ayotollah Khamenei speaks to supporters in Tehran

Ayotollah Khamenei speaks to supporters in Tehran_311. (photo credit: Reuters)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analysis from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

DUBAI - Iran's English-language Press TV channel has been dropped from the satellite platform that allowed it to broadcast in the United States and Canada, the channel said.

The state-owned, 24-hour network broadcasts world news and pro-government views beyond Iran's borders.

Press TV had broadcast in North America on the Galaxy 19 satellite platform. The channel did not say when it was dropped.

New sanctions announced by the US Treasury Department this week blacklisted the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) and its director, Ezatollah Zarghami, which oversees Iran's broadcast channels.

Press TV said in a statement on Friday evening that its being dropped from Galaxy 19 was a "flagrant violation of freedom of speech."


In October, the Paris-based Eutelsat, one of Europe's leading satellite providers, cut Iranian state television and radio broadcasts to comply with tougher European Union sanctions on the Islamic Republic.

The Eutelsat decision hit 19 channels provided by IRIB, including Press TV.

Galaxy 19 is operated by Luxembourg-based Intelsat, according to the firm's website. The company did not immediately respond to a request for comment.

The European Union stepped up sanctions on Iran's banking, shipping, and industrial sectors on Monday over Tehran's disputed nuclear program which the West fears is aimed at producing nuclear weapons. Tehran denies the charge.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Damage is seen on a street after a tornado in Jefferson City, Missouri, U.S. May 23, 2019, in this i
May 23, 2019
Tornadoes kill three, hit U.S. Plains state capital

By REUTERS