‘Israel Hayom’ fires veteran journalist Dan Margalit

Margalit has been writing for the newspaper since it was established in 2007. He worked in the past for Maariv and Haaretz, as well as for Channels 1 and 10.

By
June 6, 2017 21:43
1 minute read.
Israel Hayom newspaper

Israel Hayom newspaper. (photo credit: REUTERS)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Senior commentator Dan Margalit announced on Twitter on Tuesday that he had been fired from Israel Hayom.

“My livelihood fell today in defense of freedom of speech,” he wrote on Tuesday afternoon. “[Editor-in-Chief] Boaz Bismuth, who is traveling right now with Bibi [Prime Minister Benjamin Netanyahu], fired me from Israel Hayom.”

Be the first to know - Join our Facebook page.


Margalit has been writing for the newspaper since it was established in 2007. He worked in the past for Maariv and Haaretz, as well as for Channels 1 and 10.

In 1977, while he was Haaretz’s correspondent in Washington, he revealed that Leah Rabin, wife of prime minister Yitzhak Rabin, had a US bank account, illegal in Israel at the time. The so-called Dollar Account Affair led to Rabin’s resignation.

Bismuth only recently took the helm at Israel Hayom, after serving as its foreign affairs editor for years. The newspaper, funded by US casino magnate Sheldon Adelson, is considered to have a rightwing, pro-Netanyahu position. It has taken a strong stance in favor of US President Donald Trump.

In his tweet, Margalit said he believed he was fired for ideological reasons.

“It was not for financial reasons, since he [Bismuth] did not offer to reduce my salary,” he wrote. “I am both proud and sad.”

JPOST VIDEOS THAT MIGHT INTEREST YOU:


Margalit has written many columns that are harshly critical of the prime minister, and spoken out against Netanyahu on social media.

In an interview with Globes last week, shortly after Bismuth’s appointment, Margalit said he “had no idea” how he came to be the editor, “how it happened or why it happened.”

“Despite that I haven’t been in the office for a while, I hear things here and there,” he told Globes. “Amos [Regev, the outgoing editor], didn’t speak to me about it, not before, not during and not after.”

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Lara Alqasem entered the courtroom for the first hearing in the High Court of Justice on October 17,
October 17, 2018
High Court: How could Alqasem support BDS if she wants to study in Israel?

By YONAH JEREMY BOB, CASSANDRA GOMES-HOCHBERG