Egyptian satellite firm cuts broadcast of Hezbollah-linked TV in Lebanon

Tensions between Saudi Arabia and Beirut have been brewing since January. Riyadh is worried Hezbollah has too much power in Lebanon.

By JPOST.COM STAFF
April 6, 2016 19:58
1 minute read.
Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi (R) and Hezbollah leader Hassan Nasrallah

Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi (R) and Hezbollah leader Hassan Nasrallah. (photo credit: REUTERS)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Egyptian satellite company NileSat has stopped broadcasting Hezbollah-controlled Lebanese television channel Al Manar, an official said on Wednesday, a move the Iranian-backed group condemned as part of a campaign by Gulf Arab states against it.

"This is completely in line with the attack launched by some Arab regimes on the resistance (Hezbollah) in all sectors, including the media," Hezbollah said in a statement.

Be the first to know - Join our Facebook page.


Tensions between Saudi Arabia and Beirut have been brewing since January. Riyadh is worried Hezbollah has too much power in Lebanon. Saudi Arabia and Iran are regional rivals.

Saudi Arabia cut $3 billion in military aid to Lebanon after the Lebanese government failed to condemn an attack on the Saudi Embassy in Tehran in January.

On Friday, the Saudi-owned television news channel Al Arabiya shut its offices in Lebanon. On the same day, protesters attacked the Beirut office of Saudi-owned newspaper Asharq al-Awsat in response to a cartoon published by the paper criticizing the Lebanese state.

There have also been reports from Gulf countries, including Kuwait and Bahrain, about Lebanese citizens being expelled because of links to Hezbollah.

Saudi Arabia has lavished aid on Egypt since its military overthrew an Islamist government in 2013, and while ties have been strained over the past year, Cairo has broadly followed Riyadh's lead on regional politics.

JPOST VIDEOS THAT MIGHT INTEREST YOU:


NileSat stopped broadcasting Al Manar to subscribers late on Tuesday, although the channel can be received in Lebanon through other broadcast media.

A NileSat official, who asked not to be named, would not comment on the reason for the broadcast ceasing, but said: "The usual terms (of the company) prohibit the use of satellite media to broadcast programs which call for violence or racism or incite sectarianism."

Al Manar said in statements on its TV channel: "NileSat is trading in flimsy excuses and its claims of inciting discord do not fool anyone."

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

MEN RIDE a motorcycle yesterday past a hazard sign in rebel-held Khan Sheikhoun in Syria’s Idlib pro
September 20, 2018
What the Russia-Turkey Idlib agreement reveals about the Syrian conflict

By SETH J. FRANTZMAN