'Palestine Times' to resume publishing

Paper launched in November is the first Palestinian paper to be sold in Israel since the 1967 Six Day War.

By RORY KRESS
July 18, 2007 05:33
1 minute read.
jpost services and tools

jp.services1. (photo credit: )

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

The Palestine Times, which closed down in May due to financial problems, plans to resume publishing in August, according to its founder and editor-in-chief, Othman Mohammed. When it was launched last November, it became the first Palestinian paper to be sold in Israel since the 1967 Six Day War. Mohammed said the paper, which is privately financed, had losses of close to $500,000. Nevertheless, he said, he was determined to relaunch it, because it " is very important to us Palestinians to report... Palestinian stories from an... independent Palestinian point of view." The Times received worldwide attention from the outset, staffed by foreign and Palestinian journalists. Despite its auspicious start, Mohammed said it did not receive enough local recognition. "I was very disappointed about how people reacted to it," he told The Jerusalem Post. "You could buy it from the Golan to Eilat to Haifa. Unfortunately, the Palestinian leadership and readership did not appreciate the fact that there was a Palestinian voice that could be reached throughout Israel." Some of Mohammed's former employees said the paper was mismanaged. One former employee said promised salaries were reduced retroactively. "In a country with hardly any jobs, when someone gets a job they're really willing to work... even for a low salary," the ex-employee said. "And they can't say anything because they will be fired and someone else will be hired to take their place. You didn't have a high degree of worker content." Mohammed attributed the salary problems to unreliable investors and administrative chaos. But he said the paper could still become a lucrative investment. Another ex-employee said the paper "was a great idea... In Haaretz I couldn't read about a Palestinian family that excelled at something." According to Jacqueline Chimera, an American former employee of the paper: "I think it was much more than journalism... It was started because the owner saw that there was a gap, a need for news to come from the West Bank in English for educated Palestinians, educated Israelis... Now that it's not around right now, it's left a vacuum."

Related Content

July 19, 2018
Sources close to Netanyahu: Trump knew the Iran nuclear deal was bad

By HERB KEINON, MICHAEL WILNER