Syrian TV goes dark, Damascus points fingers at foreign enemies

Syria TV, a 24-hour rolling news channel, flickered on and off and then issued a news flash, before going totally dark, saying that signals were being interrupted

By REUTERS
May 26, 2015 12:41
A satellite

A satellite. (photo credit: INGIMAGE)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Syria's government-run satellite television channels were interrupted on Tuesday due to what the official news agency said was interference by enemy countries that wanted to "block out the voice of truth."

Syria TV, a 24-hour rolling news channel, flickered on and off and then issued a news flash, before going totally dark, saying that signals were being interrupted. Its broadcasting was then switched to the frequency of another state-run channel, Syrian Drama TV.

Be the first to know - Join our Facebook page.


State news agency SANA said the state channels had been hit by signal jamming.

It said Syrian channels were frequently disrupted by the "countries of conspiracy" aimed at stopping truthful news reaching viewers worldwide.

It did not specify which country it believed was to blame.

The government of President Bashar Assad, which has been fighting insurgents for the last four years, is opposed by Western and Gulf Arab countries.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

October 14, 2018
Rouhani: U.S. admin. seeking 'regime change' in Iran

By REUTERS