'Makor Rishon' owner to buy 'Ma'ariv' for NIS 85m.

Amid financial struggles, Nochi Dankner agrees to sell paper to publisher of religious daily; 300-400 employees to be offered positions.

By JERUSALEM POST STAFF
September 7, 2012 20:30
1 minute read.
Illustrative photo

Newspaper laptop sports 311. (photo credit: Thinkstock/Imagebank [illustrative])

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Shlomo Ben-Tzvi, the publisher of the right-wing Makor Rishon daily has agreed to buy Ma’ariv from Nochi Dankner for NIS 85 million, Globes reported on Friday.

Ben-Tzvi will not assume Ma’ariv’s debts as part of the deal, nor will he obtain Ma’ariv’s printing press.

Be the first to know - Join our Facebook page.


“The buyer intends to continue the activities of the newspaper after completion of the deal,” Ma’ariv said in a letter to the Tel Aviv Stock Exchange.

As part of the deal, which is expected to be completed by next month, 300 to 400 of Ma’ariv’s 2,000 employees will be offered work at Makor Rishon.

Ben-Tzvi has extensive media interests. He wants Ma’ariv to have a right-wing orientation similar to Makor Rishon’s. He was once a shareholder in Channel 10, and in the country’s first free-sheet, Israeli, published from 2006 to 2008. He also owns the Tchelet cable television station, which targets the national religious community, and although he won the tender for the Moreshet (“Heritage”) cable station, he decided not to take the license.

Earlier last week, Discount Investment’s board decided to inject an additional NIS 15m. into the ailing Ma’ariv, but added that the newspaper must immediately initiate a streamlining plan that includes additional layoffs, on top of the scores of employees already fired, terminating the daily print edition and continuing only with the Friday print and the online editions.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Riot
August 31, 2014
Rioting resumes throughout east Jerusalem Saturday night

By DANIEL K. EISENBUD