Court won't dismiss Bublil's suit against Channel 10

Tel Aviv District Court ruled on Sunday to reject a request by Channel 10 to dismiss a NIS 4 million libel suit brought against the company by businessman Moshe Bublil.
Bublil and his two companies brought the suit against Channel 10 in November last year, after claiming that a promotional trailer for the news show "The Source" had defamed them.
According to Bublil's lawsuit, the trailer asked: "Moshe Bublil made millions from gambling, but was that money made at the expense of the state?", a reference to a NIS 67 million government grant Bublil received to build Club Hotel Eilat.
In an attempt to have the suit dismissed, Channel 10 claimed Bublil was suing for "strategic reasons" and slammed the amount of damages sought as "absurd".
Subscribe for our daily newsletter
Subscribe for our daily newsletter

By subscribing I accept the terms of use and privacy policy