BREAKING NEWS

Pro-Netanyahu tabloid cited as Israel downgraded to 'partially free press'

An international free press watchdog has downgraded Israel to a country whose media is only “partially free” due to what it says is the “growing impact” of a tabloid closely aligned with Prime Minister Benjamin Netanyahu.
According to Freedom House, Israel’s press freedom has been eroded because of Israel Hayom’s business model.
The freely distributed newspaper, which is owned by billionaire casino magnate and Netanyahu confidante Sheldon Adelson, operates at a substantial loss. Nonetheless, it is the most widely read Hebrew-language newspaper in the country, eclipsing the one-time dominant tabloid Yediot Ahronot.
In its annual report on press freedom, Freedom House says that the newspaper’s business model “endangered the stability of other media outlets.”
The organization said that Israel Hayom’s “unchecked expansion of paid content – some of it government-funded – whose nature was not clearly identified to the public” justified the downgrade.
Subscribe for our daily newsletter
Subscribe for our daily newsletter

By subscribing I accept the terms of use

Read all Tweets >