BREAKING NEWS

WikiLeaks founder to host Kremlin-funded TV show

MOSCOW - Kremlin-funded English language channel Russia Today has given WikiLeaks founder Julian Assange his own TV talk show, the station said this week.
Filming for Assange's television debut is already underway from Britain, where he remains under house arrest outside London while appealing an extradition order to Sweden, it said.
Russia Today - considered a Kremlin exercise in image enhancement by critics - said Assange will invite 10 "key political players, thinkers and revolutionaries" for interviews on a show dubbed "The World Tomorrow", due to air in mid-March.
"Everything we do on the air is different from the English-language mainstream, that is something we have in common with Assange," RT's editor-in-chief Margarita Simonyan told Reuters.
Subscribe for our daily newsletter
Subscribe for our daily newsletter

By subscribing I accept the terms of use and privacy policy

Read all Tweets >