Shana Tova from your favorite celebrities

Who's wishing you a happy and sweet new year across social media?

TV star Mayim Bialik. (photo credit: REUTERS)
TV star Mayim Bialik.
(photo credit: REUTERS)
As one year ends and another begins, Jewish celebrities are sending out Rosh Hashanah greetings.
Actress/model Yuval Scharf, who recently co-hosted the Ophir Awards, posted a photo of herself with a pomegranate. Chelli Goldenberg, another actress, posted an old-fashioned card in black and white.

The omnipresent actress/pitchwoman/TV host Rotem Sela posted a glamour photo on her Instagram with a New Year's message and also appeared on the New Year's post from the wildly popular athletic competition show, "Ninja Israel." Her co-host, Assi Azar, posted a message and a photo of him with his dog, Amos.

Singers Miri Mesika, Harel Skaat, Shiri Maimon posted a messages in song, as did actress Maya Dagan, who sang with her daughter.

  Of course, Israelis being Israelis, some posted from abroad. Lior Raz of "Fauda" is in New York, shooting a movie and he posted a picture from the set. Movie and television star Lior Ashkenazi highlighted a photo of himself asleep in a huge bed at the Turkish resort of Antalya Kemer.
Singer Keren Peles combined both themes -- travel and music -- with  a song from Paris posted on Instagram.
Naturally, politicians got into the act. Prime Minister Benjamin Netanyahu posed on Instagram with his wife, Sara, doing something that looks similar to cooking near a pot on a stove in their spotless kitchen. Yair Lapid of the Blue and White Party that is challenging the Likud posted a photo of himself embracing a supporter. Benny Gantz of Blue and White posted an inspirational message and a photo of himself and his extended family.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

שתהיה לנו השנה שנעשה לנו — אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל תמיד הפריע לי כשחברים אמרו: ״שתהיה לך שנה טובה״. אני אשמח כמובן אם תהיה שנה טובה, אבל היא לא תהיה מעצמה. נצטרך לעשות אותה כזו. החיים אינם אירוע פסיבי (היהדות מאוד נחרצת בעניין הזה, ״נעשה ונשמע״ אומרים בני ישראל). הם תוצר של החיבור בין נסיבות שאין לנו עליהן שליטה, לפעולות שאנחנו יוזמים. אני לא יכול כמובן להבטיח לכם שנה נהדרת, אבל אם נעבוד בזה ממש קשה הסיכויים שלה להיות נהדרת יגדלו באופן דרמטי. כל הפתיחה הזו לא נולדה כמובן בחלל ריק. זהו תיאור פוליטי. גם של השנה שהיתה וגם של השנה שתהיה. הרבה מאוד אנשים סביבי הגיעו לראש השנה הזה בלי אוויר בריאות. ״אי אפשר כבר,״ הם גונחים, ״המדינה השתגעה״. המהדרין מוסיפים גם איומי ירידה מהארץ במקרה של בחירות שלישיות. אני יכול להבין אותם כמובן. אם כוללים את הבחירות המוניציפליות באוקטובר, בעצם כל השנה הזו היתה מסע בחירות אחד ארוך שנראה כאילו אין לו שום תוצאות. או שאולי יש? כי אם לא היינו עושים את הפעולות שעשינו בשנה האחרונה, היא היתה שנה אחרת לגמרי. אם לא היינו מקימים את כחול לבן, רוב הסיכויים שנתניהו היה פשוט משייט בבחירות הקודמות לנצחון קל. הוא היה מקים תוך כמה שבועות ממשלת חסינות עם ליצמן וסמוטריץ׳, מבטל את סמכותו של בית המשפט העליון וזורק את תיקיו הפליליים לפח. הרעיון הבסיסי ביותר של הדמוקרטיה – שכולם שווים בפני החוק – היה נמחק מספר החוקים. אז הנה משהו שעשיתם השנה אם הצבעתם כחול לבן – וידאתם שהילדים שלכם יגדלו במדינה דמוקרטית. אם זה נראה לכם קל תחשבו על מדינות כמו טורקיה או הונגריה. אתם יודעים למה הן הפסיקו להיות דמוקרטיות? כי לא היו בהן מספיק אנשים כמוכם. כי מדינה היא אולי אירוע גדול, אבל לעולם אל תזלזלו בעוצמתם של יחידים. גם לא בחשיבות של הפעולות והעמדות שלכם. צעירים חרדים מופלאים שהקימו ארגונים כמו זק״א ואיחוד-הצלה משנים את החברה שלהם מבפנים. ארגונים כמו ״השומר החדש״ מחזירים אותנו לערכים של אהבת הארץ דרך עבודת אדמה ושמירה על החקלאות. כל מי שעמדה עם שתי חברות בצומת עם חולצות של כחול-לבן ואמרה לעוברים ושבים, ״זה בשביל הנכדים שלי״, צריכה לזכור שניצחנו את הבחירות במנדט אחד בודד ובלעדיה זה לא היה קורה. אז שתהיה לנו השנה שאנחנו רוצים שתהיה לנו. אם נרצה מספיק, היא תהיה.

A post shared by Yair Lapid - יאיר לפיד (@yairlapid) on

In the US, actress/neuroscientist Mayim Bialik of "The Big Bang Theory" wrote an article for the Jewish Telegraphic Agency where she posted her "mea culpas" for the year, a reflection in which she asked forgiveness from those she wronged. But for most US Jewish celebrities, it was just another day, at least on Instagram and Twitter.