Anti-Chavez TV channel owner arrested in Venezuela

By ASSOCIATED PRESS
March 26, 2010 00:48

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

The owner of Venezuela's only remaining TV channel that takes a critical line against President Hugo Chavez was arrested Thursday, raising concerns the government is pursuing a widening crackdown to silence opponents.

Guillermo Zuloaga, owner of Globovision, was arrested on a warrant for remarks that were deemed "offensive" to the president, Attorney General Luisa Ortega said.

Zuloaga said military intelligence agents detained him at an airport in the northwestern state of Falcon as he was preparing to fly on his private plane with his wife to the Caribbean island of Bonaire, where they planned to vacation.

The arrest could be a decisive development in Chavez's drive to rein in a channel that he has accused of trying to undermine his government. Globovision has been the only stridently anti-Chavez channel on the air since another opposition-aligned channel, RCTV, was forced off cable and satellite TV in January. RCTV was booted off the open airwaves in 2007.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Breaking news
November 13, 2018
State Department designates Hezbollah Nasrallah's son as terrorist

By JERUSALEM POST STAFF