Thai satellite company ends broadcasts of Hizbullah TV channel

By
January 16, 2008 09:12

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

A Thai satellite company said Wednesday it stopped airing broadcasts of a Middle East-based television channel after learning it was tied to Hizbullah, a company spokesman said. The broadcasts of Al-Manar were halted last Friday after just three days of a "test run" beamed through THAICOM satellites, said Piyanuch Sujpluem, a spokeswoman for Shin Satellite Public Company. Piyanuch said the contract with Al-Manar was a purely commercial deal "without knowledge that such a station had connections to a terrorist group." She said the deal was terminated after the company found out about the channel's background from foreign media.

Related Content

Kofi Annan delivers a statement upon his arrival at Damascus May 28, 2012.
August 18, 2018
Former U.N. chief and Nobel Peace Prize Laureate Kofi Annan died

By REUTERS