MK Oren Hazan sues Channel 2 reporter for libel

The lawsuit came after Segal reported in June that Hazan managed a casino in Borgas, Bulgaria, and would hire prostitutes and buy crystal meth for its Israeli patrons.

By
October 12, 2015 11:51
1 minute read.
Oren Hazan

Oren Hazan. (photo credit: MARC ISRAEL SELLEM/THE JERUSALEM POST)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

MK Oren Hazan (Likud) submitted a lawsuit for NIS 1 million against Channel 2 News reporter Amit Segal for libel Monday.

The lawsuit came after Segal reported in June that Hazan managed a casino in Burgas, Bulgaria, and would hire prostitutes and buy crystal meth for its Israel patrons. Several locals in Burgas told Channel 2 that Hazan managed the casino, and a worker at a nearby strip club called him “Big Boss Oren.”

Be the first to know - Join our Facebook page.


Hazan’s attorneys wrote in the lawsuit that the report is untrue and the allegations are a “media assassination and personal persecution.”

Among the damages claimed in the suit, in addition to sullying Hazan and his family’s name, is that Hazan, despite holding the title of deputy Knesset speaker, has not been given any shifts to run Knesset meetings, and that his girlfriend’s parents will not let him come to their home for Shabbat meals.

The MK said in a press conference that he sued Segal even though there is currently a wave of terrorism, because he is facing “verbal terrorism” and a “tsunami of accusations.”

Segal responded: “We stand behind the report and we’re happy the truth will be made clear in court.”

Hazan is not suing Channel 10, which reported that he sexually harassed servers  at a bar he managed in Tel Aviv, because he said Segal’s report was the source of his name being sullied. In addition, the MK said Segal has a personal vendetta against him.



The lawmaker sought advice from Knesset Legal Adviser Eyal Yinon about the possibility of accepting donations to pay his legal fees, and submitted an inquiry to the Knesset Ethics Committee to that effect.

In order to submit the lawsuit, he had to pay NIS 25,000, which he paid out of his own money.

Related Content

The temple mount on the Ninth of Av, July 22, 2018.
August 18, 2018
Mayor of Arab city in Israel condemns police shooting terrorist

By MAARIV ONLINE, JONATHAN WEBER ROSEN