News outlet owned by Trump son-in-law won’t endorse candidate

The Observer was one of four papers to endorse Trump during the Republican primary.

By JTA
November 3, 2016 14:03
1 minute read.
Ivanka Trump and Jared Kushner

Ivanka Trump and Jared Kushner. (photo credit: REUTERS)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

The newspaper and news website owned by Jared Kushner, Donald Trump’s son-in-law, will not endorse the Republican presidential candidate.

The weekly New York Observer is not going to endorse anyone in the general election, the newspaper’s Editor-in-chief  Ken Kurson said, the Huffington Post reported Wednesday,

Be the first to know - Join our Facebook page.


The Observer was one of four papers to endorse Trump during the Republican primary. The other three were the New York Post, the Santa Barbara News-Press and The National Enquirer.

Only six newspapers throughout the country have endorsed Trump in the general election. The Santa Barbra News-press is one. The Las Vegas Review-Journal, which is owned by Republican donor Sheldon Adelson, is another.

Kushner, who is married to Trump’s daughter Ivanka, bought The Observer in 2006, before they were married. He has served as a top advisor to the Trump campaign during the 2016 presidential election campaign.

It reportedly has been difficult for The Observer to cover Trump due to Kushner’s ownership. In addition, the editor Kurson is a family friend.

Kurson reportedly looked over the speech Trump delivered to the American Israel Public Affairs Committee; he defended himself to the Huffington Post, saying that he and Kushner are long-time friends and frequently discuss politics.



The newspaper did publish an open letter from a Jewish staff writer who called out Kushner for allowing perceived anti-Semitic messaging to be used in his father-in-law’s presidential campaign. Schwartz’s piece was a response to a tweet from Trump’s official Twitter account that juxtaposed a picture of Hillary Clinton with a six-pointed star reminiscent of a Star of David over a background of dollar bills.

Related Content

April 3, 2018
Cynthia Nixon’s bid for NY governor sets up a clash over Israel

By JTA