PM to sue Channel 10 for 'slanderous' flight funding report

By JPOST.COM STAFF
March 29, 2011 17:50

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Prime Minister Binyamin Netanyahu on Tuesday filed a libel suit totaling NIS 1 million against Channel 10 and reporter Raviv Drucker over the investigation broadcast on the channel's "Makor" program last week regarding the funding of the prime minister's flights from foreign donors, Army Radio reported.

According to prosecutors, the Channel 10 report was slanderous and was carried out without checking the facts.

The report presented Netanyahu as someone who received funding for his trips abroad from businessmen with vested interests, at a time when he served as a member of Knesset.

Related Content

Breaking news
August 20, 2018
Britain to stop some aid for Syrian opposition in rebel-held areas

By REUTERS