Network fires staffers for calling George Soros ‘multimillionaire Jew’

At least eight staff members of a U.S. government-funded media company that broadcasts in Cuba have been fired for airing a segment that referred to George Soros as a “multimillionaire Jew."

By MARCY OSTER/JTA
March 6, 2019 02:37
1 minute read.
George Soros.

George Soros.. (photo credit: PASCAL LAUENER / REUTERS)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analysis from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later



At least eight staff members of a U.S. government-funded media company that broadcasts in Cuba have been fired for airing a segment that referred to George Soros as a “multimillionaire Jew” who was “the architect of the financial collapse of 2008.”

The three-part report on Radio and Television Marti, which broadcasts news to Cuba to promote American foreign policy interests, also called Soros a “left-wing billionaire of Hungarian-Jewish origin” and a “nonpracticing Jew of flexible morals.” It relayed far-right conspiracy theories about him.



The original broadcast aired in May. It gained traction at the end of October when a blog on Cuban issues, The Cuban Triangle, raised questions about the broadcast after Soros received a bomb threat.



The firings come after a months-long investigation by the Office of Cuba Broadcasting, which oversees the Marti stations, the Miami Herald reported. The office falls under the jurisdiction of the U.S. Agency for Global Media, or USAGM.



John Lansing, director of the USAGM, issued a statement Wednesday that said the report should have never aired.



The report was “a blatantly anti-Semitic video segment about George Soros that was deeply offensive and wholly inconsistent with our professional standards and ethics. OCB should have never aired it,” Lansing said in the statement.



Soros, a Holocaust survivor and philanthropist who funds liberal and pro-democracy causes, has been a frequent target of the far right in the United States and abroad, who often invoke anti-Semitic tropes to exaggerate his influence in politics and economic affairs.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Jeremy Corbyn, leader of the Labour Party, gives a speech
July 21, 2019
Jewish leaders to Labour: Our community, our country will not forgive further failure

By ILANIT CHERNICK

Cookie Settings