Serbian ex-FM probed for Israeli satellite rental

By ASSOCIATED PRESS
November 15, 2005 15:38
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Serbia-Montenegro's former defense minister is under investigation for a "damaging" deal to rent an Israeli spy satellite, the military said Tuesday. Prvoslav Davinic, who resigned last September amid a separate scandal involving the purchase of military gear, signed the deal with ImageSat International in June. The deal was worth $52 million. The Cyprus-based company was offering imagery gathered by the Israeli-built Eros satellite under a time-sharing scheme that enables partners to "own" the satellite when it passes over their region. Serbian government officials have accused Davinic of making the "damaging" deal without consultations with government and military officials and of perhaps receiving kickbacks in the process. Davinic has admitted signing the deal, but said it was made in consultations with the authorities. The scandal was revealed earlier this month during a visit to Israel by Serbian President Boris Tadic when Israeli and ImageSat officials demanded the payment of $5.3 million as the first installment for the rental of the spy satellite.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Protesters with painted faces pray in Cambodia
November 16, 2018
U.N.-Cambodian court convicts two former Khmer Rouge leaders of genocide

By REUTERS