Shalem files NIS 4m. suit against Channel 2

By JERUSALEM POST STAFF
February 5, 2010 05:09
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

The Shalem Center, a Jerusalem-based think tank, filed a libel suit in the Jerusalem District Court on Thursday demanding a public correction and apology from Channel 2 news and Amnon Abramovich, as well as NIS 4 million in damages.

The suit arose from statements made by news commentator Abramovich on a Friday night broadcast last month, in which he included the Shalem Center in an allegedly illicit financial relationship between Prime Minister Binyamin Netanyahu and his ardent supporter, US billionaire Sheldon Adelson.

Be the first to know - Join our Facebook page.


The center had demanded an apology and correction from Channel 2 to be broadcast at the beginning of a subsequent Friday evening central news broadcast.

“We expected Abramovich and Channel 2 to set the record straight by making a public correction of their errors, and to apologize for the defamatory accusations they made,” said a spokeswoman. “As they have not, we are forced to seek redress through the Israeli courts.”

She added, “Abramovich’s claims that the center did anything that was illegitimate or illegal are false, and if not corrected, are liable to harm the center’s reputation as an academic institution run in accordance with the highest standards of law, ethics, and professionalism.”

Related Content

Jisr az-Zarq
April 3, 2014
Residents of Jisr az-Zarqa beckon Israel Trail hikers to enjoy their town

By SHARON UDASIN