Germany bans Hizbullah's TV station

Ban prevents satellite companies from offering Al Manar; official: Channel violates our constitution.

By
November 22, 2008 05:23
1 minute read.
Germany bans Hizbullah's TV station

al manar hizbullah website 248.88. (photo credit: )

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analysis from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Germany has banned Hizbullah's television station on grounds that it violates the country's constitution, an Interior Ministry spokesman said Friday. The US banned Al-Manar in 2004, saying it incited terrorist activity. Hizbullah is not banned in Germany but is under observation by the domestic intelligence agency, which tracks extremists. The Al-Manar ban prevents German satellite television companies from offering the channel. Government spokesman Markus Beyer said Al-Manar programming was forbidden on Nov. 11 under Article 9 of Germany's constitution, which says that organizations cannot operate with the purpose of violating "international understanding." Beyer was not more specific, but Al-Manar is known to be staunchly anti-Israel and frequently broadcasts footage of Hizbullah gunmen. Al-Manar's public relations chief, Ibrahim Farhat, declined to comment, saying station management would issue a statement later. In 2005, Al-Manar broadcast a program that portrayed Jews killing a Christian child to use its blood for matza. When French satellite television banned the channel for airing a 29-part Ramadan special which quoted extensively from the Protocols of the Elders of Zion, Hizbullah spokesman Ibrahim Mousawi said the ban resulted from 'political pressure by the Jewish lobby.' Arabic-language Al-Manar is based in Beirut and broadcasts locally and by satellite. It has no physical presence in Germany. The television station is largely funded though not operated by Iran. Jerusalem Post correspondent Jonny Paul contributed to this report.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

US special envoy Jason Greenblatt at the UNSC Arria-formula meeting in New York
July 19, 2019
U.S. not weighing ‘one state’ fix to Israel-Palestinian conflict, Greenblatt says

By TOVAH LAZAROFF

Cookie Settings