Report: Sara Netanyahu suspected of dictating content of Walla News

Also known as the Bezeq-Walla Affair, Case 4000 involves allegations that Prime Minister Benjamin Netanyahu ordered preferential treatment for Bezeq in exchange for positive media coverage by the Walla media outlet.

By
September 13, 2018 23:48
1 minute read.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and his wife Sara Netanyahu stand next to the dedication p

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and his wife Sara Netanyahu stand next to the dedication plaque of the U.S. embassy in Jerusalem, after the dedication ceremony of the new U.S. embassy in Jerusalem, May 14, 2018.. (photo credit: ILLUSTRATIVE/RONEN ZVULUN/REUTERS)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Sara Netanyahu is suspected of having dictated the content and coverage of the Walla news site, a Tel Aviv Magistrate Court judge said in the framework of Case 4000, KAN News reported on Thursday.

Also known as the Bezeq-Walla Affair, Case 4000 involves allegations that Prime Minister Benjamin Netanyahu ordered preferential treatment for Bezeq in exchange for positive media coverage by Walla.

Be the first to know - Join our Facebook page.


Netanyahu is alleged to have ordered top aide Shlomo Filber – who he appointed as director-general of the Communications Ministry – to issue favorable rulings for Bezeq. That reportedly included getting anti-trust regulators to approve Bezeq’s merger with satellite TV unit Yes.

Bezeq’s news site Walla has been accused of exchanging that favor for giving positive coverage to Netanyahu and his wife, with the prime minister’s aide Nir Hefetz managing the contact. Hefetz agreed to become a state’s witness, testifying against his former boss.

Shaul Elovitch, the owner of Walla, its controlling shareholder and former Bezeq chairman, is said to have coordinated the coverage.

According to KAN, Judge Ala Masrawa said that the investigation revealed that Shaul Elowitz and his wife Iris knew that without the regulator’s approval, the deal between Bezeq and Yes would not be approved. Masrawa wrote this in his decision regarding a request by the couple to release their belongings which were seized at the beginning of the investigation.

Yonah Jeremy Bob contributed to this report



JPOST VIDEOS THAT MIGHT INTEREST YOU:

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

November 16, 2018
Islamic Jihad publishes picture of new rocket allegedly fired on Ashkelon

By ANNA AHRONHEIM