Egypt to block broadcast of pro-Gaddafi TV channels

CAIRO - A court in Egypt has ruled that its main satellite network should no longer show 14 Libyan channels after they broadcast inaccurate news about Muammar Gaddafi's opponents, the state news agency said on Monday.
The channels affiliated to the Libyan leader's government spread "false information about the revolution in Libya against his rule", lawyers who brought the action said, according to news agency MENA.
The channels would no longer be shown via Nilesat satellites, which are owned by Egypt and run by the state broadcasting union, the court said.
Subscribe for our daily newsletter
Subscribe for our daily newsletter

By subscribing I accept the terms of use and privacy policy