Ch. 10 apologizes to Boublil over alleged slander

Trailer aired by Channel 10 reporters implied that Moshe Boublil had made millions at expense of the state.

By JPOST.COM STAFF
January 11, 2012 16:52
1 minute read.
Moshe Boublil

Moshe Boublil 311. (photo credit: Courtesy)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

Channel 10’s program The Source has apologized to businessman Moshe Bublil and the Club Hotel Group over a trailer aired in October 2010 that Bublil said slandered him.

Reporters Raviv Druker and Mickey Rosenthal made the apology on air Tuesday night, fulfilling the ruling made by Tel Aviv District Court Judge Yehudit Shevah in response to Bublil’s lawsuit against the network.

Be the first to know - Join our Facebook page.


RELATED:
MKs propose Channel 10 produce original content

“In the event that the trailer indicated otherwise, we want to emphasize that Mr. Bublil and the Club Hotel Group acted with transparency and in accordance with the law, and that there were no faults or misdemeanors in their conduct whatsoever,” Druker and Rosenthal said.



According to Bublil’s lawsuit, the trailer asked: “Moshe Bublil made millions from gambling – but was that money made at the expense of the state?” – a reference to a NIS 67 million government grant Bublil had received to build Club Hotel Eilat.

In the lawsuit, Bublil said the statements made in the trailer were baseless. Lawyers for Bublil and the Club Hotel Group said the show’s producers had chosen to ignore facts presented to them and had aired a biased trailer defaming Bublil and his companies.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

The Teva Pharmaceutical Industries
April 30, 2015
Teva doubles down on Mylan, despite rejection

By GLOBES, NIV ELIS