Danish court fines Kurd TV station for promoting terrorism

COPENHAGEN - A Danish court fined the owners of a Kurdish television station on Tuesday after finding them guilty of promoting terrorism, court officials said, a decision welcomed by Turkey which is fighting Kurdish separatists.
Prosecutors said Roj TV, an international satellite station based in Denmark, was financed and controlled by the Kurdistan Workers Party (PKK), a group labeled a terrorist organization by Turkey, the United States and the European Union.
Ankara has long sought to have Roj TV banned. However, the Copenhagen court did not revoke its broadcasting license and instead fined the two companies behind it 65,000 Danish crowns ($11,100) each.
Subscribe for our daily newsletter
Subscribe for our daily newsletter

By subscribing I accept the terms of use and privacy policy