Chinese police make arrests in fake magazine scam

Two alleged scam artists who solicited bribes from officials in return for positive coverage.

By
May 13, 2009 09:34
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Chinese police have arrested two alleged scam artists who solicited bribes from officials in return for positive coverage in their phony magazine, a newspaper reported Monday. The self-proclaimed manager and chief reporter of China Social Survey had promised to spin a story about industrial pollution violators into "positive propaganda," in return for a payoff from a district environmental protection bureau in the northwestern city of Yinchuan, the Ningxia Daily reported. The story points to what is believed to be a common practice among Chinese journalists: taking bribes in return for positive coverage or to kill an unflattering story. Chinese journalists are usually poorly paid, and strict controls over the media keep newspapers and television stations largely immune to public scrutiny and accountability. Xu Shuwen and Han Quantong allegedly sought up to 96,000 yuan ($14,000) in advertising or subscriptions, the newspaper reported. The two were detained last month and formally arrested Friday, it said. Investigators soon discovered that the magazine was not registered with authorities and neither Xu nor Han had been issued genuine press credentials. Although the magazine has a Web site, it wasn't clear if it had ever published. It also wasn't clear what crime Xu and Han would be charged with.

Related Content

The Teva Pharmaceutical Industries
April 30, 2015
Teva doubles down on Mylan, despite rejection

By GLOBES, NIV ELIS