UK media watchdog fines Iran's Press TV

Press TV ordered to pay for unauthorized interview with an imprisoned "Newsweek" journalist.

By REUTERS
December 2, 2011 12:41
1 minute read.
Eteham, Iranian newspapers

Eteham, Iranian newspapers_311. (photo credit: Reuters)

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user uxperience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section and our monthly magazine to learn Hebrew, Ivrit
  • Content from the award-winning Jerusalem Repor
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

LONDON - Britain's media watchdog said it has fined Iranian news channel Press TV 100,000 pounds ($156,800) for broadcasting an unauthorized interview with an imprisoned Newsweek journalist.

Tensions with Iran are already high after Britain responded to an attack on its embassy in Tehran on Tuesday by shutting down the Iranian embassy in London and expelling its staff.

Be the first to know - Join our Facebook page.


RELATED:
Iran says to take further action against UK

Press TV, which broadcasts in English and has an office in London, was punished for failing to say that an interview with Iranian-Canadian journalist Maziar Bahari in June 2009 was filmed while he was in jail on suspicion of spying.

"It was in this vulnerable, sensitive and intimidating situation that a Press TV journalist in Tehran interviewed and filmed him in circumstances in which it should have been clear to Press TV that he was giving an interview under duress," the Ofcom watchdog said in its ruling.

Bahari was arrested after disputed Iranian elections in June 2009 and held in Tehran's Evin prison until he was freed on bail four months later.

Press TV is a 24-hour news channel owned by the Iranian state, available via satellite around the world and on the Internet.

Related Content

July 23, 2018
Gunman dead after shooting 14, killing one, in Toronto

By REUTERS