Head of Arab broadcaster Al Jazeera resigns

By REUTERS
September 20, 2011 21:02

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later

DUBAI - The head of Arab TV channel Al Jazeera said on Tuesday he was leaving the network, but gave no reason for his departure at a time when the station's coverage has played an important role in unprecedented protest movements rocking the Arab world.

"I have decided to move on," the network's director-general Waddah Khanfar said in a resignation note emailed to Al Jazeera staff and also publicized on social media site Twitter.

"For some time I have been discussing my desire to step down with the chairman of the board. He has kindly expressed understanding and has accepted my decision."

Since it was launched in 1996, Al Jazeera has become the highest-profile satellite news broadcaster in the Middle East. It has frequently had difficulties with Western and Arab governments in a region where governments have traditionally kept tight control over state media.

Join Jerusalem Post Premium Plus now for just $5 and upgrade your experience with an ads-free website and exclusive content. Click here>>

Related Content

Breaking news
November 14, 2018
Slave-free jeans sell out on Meghan 'Markle sparkle'

By REUTERS