China launches Arabic-language TV channel

The 24-hour channel will air in 22 Arabic-speaking countries, reaching a total population of nearly 300 million people.

By
July 27, 2009 09:48
1 minute read.

 
X

Dear Reader,
As you can imagine, more people are reading The Jerusalem Post than ever before. Nevertheless, traditional business models are no longer sustainable and high-quality publications, like ours, are being forced to look for new ways to keep going. Unlike many other news organizations, we have not put up a paywall. We want to keep our journalism open and accessible and be able to keep providing you with news and analyses from the frontlines of Israel, the Middle East and the Jewish World.

As one of our loyal readers, we ask you to be our partner.

For $5 a month you will receive access to the following:

  • A user experience almost completely free of ads
  • Access to our Premium Section
  • Content from the award-winning Jerusalem Report and our monthly magazine to learn Hebrew - Ivrit
  • A brand new ePaper featuring the daily newspaper as it appears in print in Israel

Help us grow and continue telling Israel’s story to the world.

Thank you,

Ronit Hasin-Hochman, CEO, Jerusalem Post Group
Yaakov Katz, Editor-in-Chief

UPGRADE YOUR JPOST EXPERIENCE FOR 5$ PER MONTH Show me later Don't show it again

Chinese state television launched an Arabic-language channel beamed to the Middle East and Africa on Saturday as part of efforts to expand the communist government's media influence abroad. The 24-hour channel will air in 22 Arabic-speaking countries, reaching a total population of nearly 300 million people, China Central Television said in a statement. The channel "will serve as an important bridge to strengthen communication and understanding between China and Arab countries," said a CCTV vice president, Zhang Changming, in the statement. Beijing is carrying out a multibillion-dollar effort to increase the profile of its state media abroad by expanding CCTV, the Communist Party newspaper People's Daily and the official Xinhua News Agency. The effort has a budget of 45 billion yuan ($6.6 billion), according to a report last month by the Hong Kong newspaper South China Morning Post. The Arabic channel will have news, feature stories, entertainment and education programs and will gradually expand its offerings, CCTV said. The network already broadcasts in English, French and Spanish as well as in Mandarin. The media drive echoes efforts by Russia and Qatar to have an influence on international news coverage through their state-funded Russia Today and Al-Jazeera channels. Those attempts to challenge the BBC and CNN have scored some success.

Related Content

The Teva Pharmaceutical Industries
April 30, 2015
Teva doubles down on Mylan, despite rejection

By GLOBES, NIV ELIS